ინტელის ტრენინგის რეფლექსია
პირველი დღე
მოუთმენლად ველოდი ინტელის ტრენინგს, რადგან კარგად ვიცოდი,რომ პროექტებით სწავლება მოსწავლეებს უვითარებსს მაღალ სააზროვნო უნარებს და ზრდის მათ ჩართულობას სასწავლო პროცესში. პროექტებზე, რა თქმა უნდა , ადრეც ვმუშაობდი, მაგრამ მისი სწორად დაგეგმვა, წარმართვა,შეფასება და გაფორმება ალბათ ამის შემდეგ უფრო გამიადვილდება. შესავალში ტრენერი გვესაუბრა პროექტებით სწავლების მნიშვნელობაზე, გაგვაცნო ინტელის კურსის მიზნები და ამოცანები და, რაც მთავარია, დაგვაფიქრა როგორ უწყობს ხელს ტექნოლოგიების ეფექტური გამოყენება სწავლების პროცესს და მოსწავლეთა სწავლის შეფასებას. ტრენერმა ასევე აგვიხსნა რომ პროექტის მსვლელობისას მასალების ორგანიზების მიზნით საჭიროა პორტფოლიოს ელექტრონული საქაღალდის შექმნა. ტრენერის ინსტრუქციის მიხედვით შევქმენით პორტფოლიოს საქაღალდე, რომელშიდაც განვათავსეთ ქვესაქაღალდეები შემდეგი თანმიმდევრობის მიხედვით: 1) სახელი და გვარი, 2)კურსის რესურსები, 3)მოსწავლის ნიმუში, 4)სასწავლო პროექტის გეგმა,5) სასწავლო პროექტის დამხმარე, 6) სურათები, აუდიო, ვიდეო 7) საავტორო უფლებები, 8) შეფასებები. პორტფოლიოს ჩეკლისტი და პროექტის მახასიატებლის ჩეკლისტი მოვათავსეთ პროექტის გეგმაში, ასევე პროექტის გეგმის შაბლონიც, ხოლო პორტფოლიოს რუბრიკა რესურსებში. სამუშაო რთული არ იყო და ყველამ კარგად გავართვით თავი. დასასრულს ტრენერმა გვთხოვა შეგვეჯამებინა დღევანდელი დღე, რა თქმა უნდა , მუშაობა იყო საინტერესო, მიზანმიმართული და დატვირთული,იყო სიახლეებიც, რაც აქამდე ჩემთვის უცნობი იყო, ვფიქრობ მომავალში პროექტზე მუშაობისას ძალიან გამომადგება, დავალებად მოგვეცა 1–ლი მოდულის სამი აქტივობის კარგად დამუშავება და თემის შერჩევა პროექტისათვის, ამით დასრულდა პირველი დღე.
მეორე დღე
დაიწყო საშინაო დავალების გამოკითხვით: თუ რა თემის დამუშავება გადავწყვიტეთ პროექტისათვის. მსმენელებმა საკმაოდ საინტერესო თემები წარმოადგინეს, მაგრამ ვიდრე უშუალოდ მასზე მუშაობას დავიწყებდეთ ტრენერმა გვთხოვა დავფიქრებულიყავით როგორ ვიყენებდით, ან რა სახით პროექტებს სწავლებაში, რით იყო გამორჩეული პროექტებზე დაფუძნებული საგაკვეთილო პროცესი. გამოიკვეთა, რომ პროექტებზე დაფუძვნებული სწავლა მოსწავლეებს მნიშვნელოვანი პრობლემების გამოძიებისკენ უბიძგებს, განაპირობებს სწავლის მაღალ ხარისხს, პროექტებზე დაფუძვნებული სასწავლო გეგმა მოიცავს მნიშვნელოვან კითხვებს, რომელიც აკავშირებს საგნობრივ სტანდარტებსა და მაღალ სააზროვნო დონეს ცხოვრებისეულ მიზნებთან. პროექტზე დაფუძვნებულ სწავლაზე ზოგჯერ არასწორი შეხედულება აქვთ მშობლებს, საზოგადოების წევრებს და ზოგჯერ მოსწავლეებსაც კი, ამიტომ მათი დარწმუნების მიზნით უნდა უნდა შევთხზათ სტატია, სადაც სამიზნე ჯგუფს ავუხსნით პროექტზე დაფუძვნებულ სწავლების მეთოდს. ამის შემდეგ დავიწყეთ პრაქტიკული მუშაობა ბუკლეტის დამზადებაზე., ამით მეორე დღეც ამოიწურა.
მესამე დღე
შესრულებული დავალების დათვალიერების შემდეგ გადავედით მეორე მოდულზე, რომლი მთავარი საკითხი გახლდათ სასწავლო პროექტის დაგეგმვა. პირველ რიგში გავარკვიეთ სტანდარტით განსაზღვრული შედეგები და ამ შედეგებზე დაყრდნობით დავსახეთ სასწავლო მიზნები, რომლებიც 21–ე საუკუნის უნარ–ჩვევებსა და აზროვნების ზედა დონისათვის დამახასიათებელ უნარ–ჩვევებს აერთიანებს და აკავშირებს სასწავლო თემატიკასთან. ტრენინგის ბოლომდე დავკავდით სტანდარტების , მიზნებისა და მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვების შემუშავებაში სასწავლო პროექტისთვის.
მეოთხე დღე
მეხუთე დღე
მეხუთე დღე განსაკუთრებით საინტერესო და ინოვაციური აღმოჩნდა ჩემთვის,
მეექვსე დღე
მეექვსე დღე დაიწყო
პირველი დღე
მოუთმენლად ველოდი ინტელის ტრენინგს, რადგან კარგად ვიცოდი,რომ პროექტებით სწავლება მოსწავლეებს უვითარებსს მაღალ სააზროვნო უნარებს და ზრდის მათ ჩართულობას სასწავლო პროცესში. პროექტებზე, რა თქმა უნდა , ადრეც ვმუშაობდი, მაგრამ მისი სწორად დაგეგმვა, წარმართვა,შეფასება და გაფორმება ალბათ ამის შემდეგ უფრო გამიადვილდება. შესავალში ტრენერი გვესაუბრა პროექტებით სწავლების მნიშვნელობაზე, გაგვაცნო ინტელის კურსის მიზნები და ამოცანები და, რაც მთავარია, დაგვაფიქრა როგორ უწყობს ხელს ტექნოლოგიების ეფექტური გამოყენება სწავლების პროცესს და მოსწავლეთა სწავლის შეფასებას. ტრენერმა ასევე აგვიხსნა რომ პროექტის მსვლელობისას მასალების ორგანიზების მიზნით საჭიროა პორტფოლიოს ელექტრონული საქაღალდის შექმნა. ტრენერის ინსტრუქციის მიხედვით შევქმენით პორტფოლიოს საქაღალდე, რომელშიდაც განვათავსეთ ქვესაქაღალდეები შემდეგი თანმიმდევრობის მიხედვით: 1) სახელი და გვარი, 2)კურსის რესურსები, 3)მოსწავლის ნიმუში, 4)სასწავლო პროექტის გეგმა,5) სასწავლო პროექტის დამხმარე, 6) სურათები, აუდიო, ვიდეო 7) საავტორო უფლებები, 8) შეფასებები. პორტფოლიოს ჩეკლისტი და პროექტის მახასიატებლის ჩეკლისტი მოვათავსეთ პროექტის გეგმაში, ასევე პროექტის გეგმის შაბლონიც, ხოლო პორტფოლიოს რუბრიკა რესურსებში. სამუშაო რთული არ იყო და ყველამ კარგად გავართვით თავი. დასასრულს ტრენერმა გვთხოვა შეგვეჯამებინა დღევანდელი დღე, რა თქმა უნდა , მუშაობა იყო საინტერესო, მიზანმიმართული და დატვირთული,იყო სიახლეებიც, რაც აქამდე ჩემთვის უცნობი იყო, ვფიქრობ მომავალში პროექტზე მუშაობისას ძალიან გამომადგება, დავალებად მოგვეცა 1–ლი მოდულის სამი აქტივობის კარგად დამუშავება და თემის შერჩევა პროექტისათვის, ამით დასრულდა პირველი დღე.
მეორე დღე
დაიწყო საშინაო დავალების გამოკითხვით: თუ რა თემის დამუშავება გადავწყვიტეთ პროექტისათვის. მსმენელებმა საკმაოდ საინტერესო თემები წარმოადგინეს, მაგრამ ვიდრე უშუალოდ მასზე მუშაობას დავიწყებდეთ ტრენერმა გვთხოვა დავფიქრებულიყავით როგორ ვიყენებდით, ან რა სახით პროექტებს სწავლებაში, რით იყო გამორჩეული პროექტებზე დაფუძნებული საგაკვეთილო პროცესი. გამოიკვეთა, რომ პროექტებზე დაფუძვნებული სწავლა მოსწავლეებს მნიშვნელოვანი პრობლემების გამოძიებისკენ უბიძგებს, განაპირობებს სწავლის მაღალ ხარისხს, პროექტებზე დაფუძვნებული სასწავლო გეგმა მოიცავს მნიშვნელოვან კითხვებს, რომელიც აკავშირებს საგნობრივ სტანდარტებსა და მაღალ სააზროვნო დონეს ცხოვრებისეულ მიზნებთან. პროექტზე დაფუძვნებულ სწავლაზე ზოგჯერ არასწორი შეხედულება აქვთ მშობლებს, საზოგადოების წევრებს და ზოგჯერ მოსწავლეებსაც კი, ამიტომ მათი დარწმუნების მიზნით უნდა უნდა შევთხზათ სტატია, სადაც სამიზნე ჯგუფს ავუხსნით პროექტზე დაფუძვნებულ სწავლების მეთოდს. ამის შემდეგ დავიწყეთ პრაქტიკული მუშაობა ბუკლეტის დამზადებაზე., ამით მეორე დღეც ამოიწურა.
მესამე დღე
შესრულებული დავალების დათვალიერების შემდეგ გადავედით მეორე მოდულზე, რომლი მთავარი საკითხი გახლდათ სასწავლო პროექტის დაგეგმვა. პირველ რიგში გავარკვიეთ სტანდარტით განსაზღვრული შედეგები და ამ შედეგებზე დაყრდნობით დავსახეთ სასწავლო მიზნები, რომლებიც 21–ე საუკუნის უნარ–ჩვევებსა და აზროვნების ზედა დონისათვის დამახასიათებელ უნარ–ჩვევებს აერთიანებს და აკავშირებს სასწავლო თემატიკასთან. ტრენინგის ბოლომდე დავკავდით სტანდარტების , მიზნებისა და მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვების შემუშავებაში სასწავლო პროექტისთვის.
მეოთხე დღე
მეხუთე დღე
მეხუთე დღე განსაკუთრებით საინტერესო და ინოვაციური აღმოჩნდა ჩემთვის,
დღე დაიწყო პროექტის პრეზენტაციის შაბლონის ახსნა - განმარტებით, თუ როგორ უნდა შეგვევსო ის, რა დამხმარე რესურსები დაგვჭირდებოდა და ა.შ
ავაწყვეთ პრეზენტაცია.
აწყობილი პრეზენტაცია ჩავაშენეთ ბლოგზე HTML - კოდის საშუალებით. გამოვაქვეყნეთ.
Youtube - ზე მოვძებნეთ თემის შესაბამისი ვიდეომასალა და ისიც ჩავაშენეთ იმავე პოესტზე.
ვიმუშავეთ საავტორო უფლებების დაცვაზე,მისი დაცვის კულტურასა და აუცილებლობაზე,რადგან ეს საკითხი ძალიან მნიშვნელოვანია და აქტუალურია.
მეექვსე დღე
მეექვსე დღე დაიწყო
Комментариев нет:
Отправить комментарий